jueves, 25 de marzo de 2010

Pautes per a l'elaboració de l'Adaptació Curricular Individual (TEA-AF)


Una vegada realitzada l'avaluació de l'alumne en el context educatiu, el següent pas per abordar una resposta educativa ajustada és la determinació de les NEE.
Una alumna té NEE "quant presenta dificultats majors que la resta dels alumnes per a accedir als aprenentatges que es determinen en el currículm que li correspon per la seva edat" (MEC. 1992). Un altre aspecte rellevant d'estes és que les causes de les dificultats d'aprenentatge tenen un origen interactiu i posseeixen un caràcter relatiu, ja que depenen tant de les deficiències pròpies de la persona com de les del context o contextos en què es desembolica i dels recursos educatius disponibles (Wedell, 1980). Açò ha suposat canviar la insistència en les deficiències, la comprenció de les NEE i les implicades que es deriven en els esforços dels centres educatius per a donar-los resposta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario